Nick
Nick var et såkalt "glossy" livsstilsmagasin med homofile og bifile menn i alderen 20-45 år som hovedmålgruppe. Bladet ble utgitt fra 2005 til 2006. Bladet var i hovedsak annonsefinansiert, og utgitt på eget initiativ av redaksjonen, ledet av redaktør Tore Aasheim. I følge Aasheim skulle bladet ha en "liberal, nysgjerrig, aktuell og positiv profil", og omhandle "mote, mat, design, karriere, reiseliv, biler, kropp, sex, samt aktuelt stoff."
Skeivt arkiv har eksemplarer av Nick i våre samlinger, disse kan bestilles for lån på lesesal.
Nick er ikke digitalisert.
Kilder
Eielsen, Marte Stubberød. 2005. "Glossy for homser". Klassekampen, 30.08.2005. Lest 17. mars 2015. https://arkiv.klassekampen.no/7982/article/item/null/glossy-for-homser.
UiO: Senter for tverrfaglig kjønnsforskning. 2005. "Glossy for homser - Intervju". Lest 17. Mars 2015.